6.11.09

Jag ska snart dejta kudden, som jag så roligt hörde nyss. eller läste snarare.
Tänkte bara updatera lite snabbt om att livet är underbart men kallt! Haha shit, tur att man har råd med kläder och halsdukar.

Jag fyllde nyss i en enkät som Vårdcentralen skickat ut och det var en hel del frågor. Men det kändes ändå rätt bra att fylla i den eftersom jag har lite att klaga på haha. Nej men sist jag var där för urinvägsinfektionen (för femtielfte gången) så fick jag en läkare som inte ens prata svenska. Eller han prata svenska men det var omöjligt att förstå vad han snacka om. Han var säkert duktig på sitt jobb, men jag tycker verkligen det ska krävas att patienterna ska fatta vad människan snackar om! Tycker speciellt synd om dom gamla gubbarna o tanterna som VERKLIGEN inte förstår när någon bryter så kraftigt på svenska som den här läkaren gjorde.
Jaja, jag har iallafall anonymt uttryckt min synpunkt som det så vackert heter.

Förresten, för allas intresse så har jag blivit hjärntvättad av mitt jobb!
Konversationen mellan mamma och mig när jag kom hem halv elva på kvällen:

-Hej
-Hej, hej
-Vart har du din faktura?
-Vet inte
-Jättebra!

Suck säger jag bara! Ni kanske inte förstår hela innebörden men mina kollegor gör iaf det.
Hjärntvättad som jag är så kommer jag iallafall att ta med min mammas elfakturra till jobbet imorrn för att någon som är bättre på avläsning ska förklara vad tusan det står på det där jävla papperet. Vill ju kunna sänka mammas elpriser, det blir en win-win situation ;)
Nej, nu ska jag släpa med mig själv till badrummet så att jag kan tvätta bort dagens fakturor och galna människor!

Sweet dreams




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar